Ваше повідомлення було успішно відправлено!
Замовити дзвінок
Вартість послуг ДОГОВІРНА, в залежності від складності об’єкта
Проект обґрунтування розміру санітарно-захисної зони (далі проект СЗЗ) розробляється для промислових компаній і виробництв, які є джерелами забруднення довкілля і негативного впливу на здоров'я людини. Розробка проекту обґрунтування розміру санітарно-захисної зони проводиться:
для промислових підприємств, що будуються і реконструюються;
для підприємств, що знаходяться в зоні житлової забудови;
для діючих підприємств по зверненню керівництва.
Обґрунтування розміру санітарно-захисної зони вимагається для об'єктів, що будуються і реконструюються, а також компаній, що модернізують виробництво, та використовують технології, які не мають аналогів на території України. Проект санітарно-захисної зони підприємства обов'язково входить до складу встановленої законодавством України проектної документації, необхідної при проведенні реконструкції і будівництві нових підприємств.
Розробка та узгодження проекту обґрунтування розміру санітарно-захисної зони проводиться в кілька етапів.
Перший етап.
Підготування “Технічного завдання на розробку проекту обґрунтування розміру санітарно-захисної зони”.
Обстеження підприємства, виявлення і оцінка рівнів впливів, пов'язаних з хімічним забрудненням атмосферного повітря і фізичними факторами відповідно до чинних санітарно-гігієнічних вимог.
Розробка програми натурних інструментальних досліджень якості атмосферного повітря, шуму, електромагнітного випромінювання на межі прилеглої житлової забудови.
Другий етап.
Обробка та аналіз результатів натурних інструментальних досліджень.
Розробка проекту обґрунтування розміру санітарно-захисної зони по сукупності впливів підприємства відповідно до чинних санітарно-гігієнічних вимог. В процесі розробки проекту обґрунтування розміру СЗЗ використовуються:
- перелік забруднюючих речовин, що надходять в атмосферне повітря в процесі виробничої діяльності;
- перелік джерел забруднення атмосфери та їх розташування на території підприємства;
- дані щодо розсіювання забруднюючих речовин в приземному шарі атмосфери;
- дані по обсягам стічних і поверхневих вод, їхні ліміти і дані по напрямку їх утилізації;
- дані по обсягам твердих відходів, дані по лімітам тимчасового розміщення та дані по напрямку їх утилізації;
- дані по шумовим характеристикам, електромагнітному випромінюванню;
- дані по метеорологічним і кліматичним умовам;
- дані по фоновому забрудненню атмосферного повітря.
В проекті наводиться характеристика підприємства, прилеглих промислових зон, міської житлової і сельбищної території, їх взаємне розташування.
Проводиться комплексна оцінка існуючого стану навколишнього середовища, а також прогноз з урахуванням розвитку підприємства. В разі потреби виконується розробка організаційних та технічних заходів, що забезпечуватимуть дотримання санітарно-гігієнічних нормативів.
Виконується комплексне обґрунтування розмірів санітарно-захисної зони по:
розрахунку розсіювання шкідливих речовин в атмосфері;
моніторингу стану атмосферного повітря на межі прилеглої житлової (громадської) забудови;
визначенню нормативних санітарно-захисних зон для індивідуальних джерел забруднення атмосфери;
побудові нормативних санітарно-захисних зон для джерел шуму;
На картографічних матеріалах наводяться результати побудови меж санітарно-захисної зони по перерахованих вище факторах та їх сукупності.
Готовий проект передається для ознайомлення Замовнику.
Третій етап.
Підготовлений проект з обґрунтування розміру СЗЗ проходить наукову санітарно-епідеміологічну оцінку в ДУ “Інститут гігієни та медичної екології ім. О.М. Марзеєва НАМНУ”. Розробник проекту забезпечує технічне супроводження до моменту отримання позитивної санітарно-епідеміологічної оцінки.
Навіщо необхідно розробляти Проект обґрунтування розміру СЗЗ?
Це необхідно у випадку:
будівництва, модернізації чи реконструкції підприємства, коли нормативний розмір санітарно-захисної зони для відповідного виду діяльності, передбачений ДСП-173-96 [1], не втримується, або коли запроектована технологія не має аналогів на території України;
для діючого підприємства, коли затверджені межі санітарно-захисної зони наводяться у містобудівні документації населеного міста.
Територія санітарно-захисної зони не може розглядатися як резерв розширення підприємств, міської і сельбищної території і прирівняних до них об'єктів. Крім того підприємство захищає себе від необґрунтованих претензій з боку населення, що проживає поруч, а також і від місцевих органів державного природоохоронного і санітарного контролю.
Наслідки відмови від розроблення проекту обґрунтування розміру СЗЗ
В процесі проходження комплексної експертизи об’єкта будівництва, модернізації чи реконструкції, в разі не витримування нормативного розміру СЗЗ, або відсутності аналогів запроектованої діяльності на території України, проектна документація не отримає позитивного експертного висновку, та буде повернута на доопрацювання.
В разі відсутності внесення у містобудівну документацію населеного пункту меж СЗЗ, територія санітарно-захисної зони може бути помилково відведена рішенням місцевих органів під забудову іншим інвесторам, що в майбутньому може спричинити значні фінансові наслідки та втрати для підприємства, територія СЗЗ якого не відповідатиме вимогам чинного законодавства.
Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів, затверджені наказом Міністерства охорони здоров'я України (ДСП-173-96) від 19.06.96 за № 173 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 24.07.96 за № 379/1404;
СН 3077-84 «Санітарні норми припустимого шуму на території житлової забудови».
Методика расчета концентраций в атмосферном воздухе вредных веществ, содержащихся в выбросах предприятий. ОНД-86.
Список орієнтовних рівнів впливу (ОБРВ) хімічних речовин в атмосферному повітрі населених місць, затверджений постановою Головного державного санітарного лікаря України від 15.04.2013 року №9.
Гранично допустимі концентрації хімічних і біологічних речовин в атмосферному повітрі населених місць, затверджені т.в.о. Головного державного санітарного лікаря України від 03 березня 2015 року
Руководство по контролю источников загрязнения атмосферы. Госкомприроды СССР. ОНД-90
Класифікатор відходів. ДК 005-96. Затверджений і введений в дію наказом Держстандарту від 8.02.1996 №89.
Довідково-методичні настанови щодо застосування ДК005-96 “Класифікатор відходів”. Державний комітет України по стандартизації метрології та сертифікації.
Руководство по контролю загрязнения атмосферы. РД 52.04.186-89, М., 1991
ДБН В.1.1-31:2013 “Захист територій, будинків та споруд від шуму”
ДСТУ-Н Б В.1.1-33:2013 “Настанова з розрахунку та проектування захисту від шуму сельбищних територій”.
ДБН В.1.2-8-2008 Основні вимоги до будівель і споруд. Безпека життя і здоров'я людини та захист навколишнього середовища.